אל תקראו לי בוהריים: בראנצ’ים מומלצים בתל אביב

היא קמה מאוחר, היא יודעת מה היא שווה, והיא רוצה לזלול את העולם. הבראנץ’ – ארוחת הבוקר המאוחרת – כבשה את בתי הקפה בתל אביב, והיא מבטיחה להפתיע אתכם בכל פעם מחדש. אז גם אנחנו קמנו מאוחר, ודגמנו כמה סוגי בראנצ’ים שווים ביותר


בניו יורק כבר מזמן הפנימו שבראנץ’ היא הארוחה החשובה ביותר במהלך היום. במקור הברנץ’ תיאר ארוחה שכוללת את מרכיבי ארוחת הבוקר, אבל אוכלים אותה בשעות הערב של ימי שבת וראשון. את הארוחה המשביעה ומלאת הפינוקים הזו הסבו לארוחה שאוכלים במשך כל השבוע בין שעות הבוקר לשעות הצהריים.

הבראנץ’, אחותה הצעירה והשובבה של ארוחת הבוקר, כבר מזמן עשתה עלייה ותפסה מקום נכבד גם בתפריטיהם של בתי הקפה בתל אביב. היא מציעה לנו אלטרנטיבה משביעה כמו ארוחת צהריים, עם אג’נדה קלילה של ארוחת בוקר.

הבראנץ’ מסמלת חופש, את החיים הטובים, ואת המוכנות של הבטן שלנו להכיל קצת יותר משתי ביצים מקושקשות וסלסלת לחמים, ובעצם החוקים מיטשטשים. לצד הארוחות הקלאסיות או הכריכים, יש גם המבורגרים, רצועות אנטריקוט, פירות ים, טאפאסים ופרנץ’ טוסט עם תוספות. אל תשכחו שאת הארוחה מאוד מקובל לשלב עם קוקטייל אלכוהולי עדין כמו מימוזה או קיר רויאל, ואף אחד לא יסתכל עליכם בתמיהה.

מצוידים בתיאבון בריא, השארנו בצד את ארוחת הבוקר הישראלית, הסלט והכריך, וסקרנו כמה מארוחות הבוקר המעניינות ביותר בתל אביב.

שקשוקה

מנת בוקר קלאסית, שיש לה כל כך הרבה וריאציות שקשה לספור. היא משביעה, היא יכולה להיות חריפה וחזקה, והיא תמיד תירוץ לאכול עוד קצת לחם.

בקפה לואיז מגישים שקשוקה פלפלים בתוספת חצילים ופטה, שכוללת ביצי חופש, עגבניות, פלפלים ושום עם לחם פרנסה מקמח מלא. אפשר גם ללא גלוטן. בצד טחינה ירוקה אורגנית וכמה סוגי זיתים.

ברג’ינה מציעים שקשוקה עם פילה חציל, ובבראסרי הלכו על שקשוקה ספייסית עם נקניקיות מרגז ופלפל חריף. ובמאנטה ריי מגישים גרסה רכה ונעימה יותר של שקשוקה עם גבינת חלומי.

גם ב-Betacaffe לא ויתרו על השקשוקה, והם קוראים לארוחה הזו “בוקר שוק”. האורחה כוללת שקשוקה משתי ביצים, חציל קלוי, טחינה, זיתים ולחם שאור.

השקשוקה של קפה נואר היא ארוחה גדולה ומשביעה שכוללת ביצים ברוטב עגבניות חריף עם נקניקיית עגל, טחינה וסלט ירקות.

אגז בנדיקט

מסעדת Adora, צילום: יח"צ

בראנץ’ מסעדת Adora אדורה בתל אביב, צילום: יח”צ

יש יום בינלאומי שמציין אותה, היא הומצאה בניו יורק אבל כוללת במקור מאפין אנגלי, ולא בכדי היא הפכה להיות הקלאסיקה של הבראנצ’ים. האגז בנדיקט עשויה במקור עשויה משני חצאי מאפין קלוי, ביצה עלומה, בייקון מטוגן או האם ורוטב הולנדייז (המורכב מחמאה וחלמון ביצה). מאוד פופולארית במחוזותינו, אך גם כאן קיבלה כמה אינטרפרטציות של המטבח המקומי, לעתים בגלל הכשרות.

במטבח של מאנטה ריי שומרים על המקור ומוציאים מנת אגז בנדיקט קלאסית.

בדלאל הפכו את זה לבנדיקט רוסי עם לחם אגוזים קלוי, מקרל מעושן, ביצים עלומות, תרד, בצל סגול והולנדייז הדרים.

ובבראסרי, המוכרת כל כך באזור הבראנצ’ים המיוחדים, לצד המנה הקלאסית יש גם מנת אגז בנדיקט עם סלמון ותרד על לחם קלוי.

גם אדורה הלכו על מנה קלאסית של אגז בנדיקט עם בייקון על בריוש ורוטב הולנדייז.

לקפה נואר יש שתי גירסאות: גרסה של ביצים עלומות ובייקון על לחם תירס עם עגבנייה צלויה, אספרגוס, פטריית פורטבלו ורוטב הולנדייז, וגרסה כשרה של ביצים עלומות עם סלמון על חלה מתוקה, תרד מאודסה, אספרגוס והולנדייז.

מוזלי

ארוחת בוקר טבעונית בקפה לואיז. צילום: יחצ

ארוחת בוקר טבעונית בקפה לואיז. צילום: יחצ

אופציה קלילה ובריאה יחסית, הכוללת בדרך כלל יוגורט, גרנולה, פירות וסירופ מתוק.
בקפה לואיז תוכלו לבחור בין מוזלי בקר ומוזלי עזים. המנה כוללת יוגורט, גרנולה תוצרת בית, פירות העונה וסירופ אגבה, דבש או סילאן.
יש גם מוזלי ללא גלוטן הכולל פצפוצי אורז מלא במקום גרנולה.

בבראסרי מגישים סלט של פירות העונה עם דבש, יוגורט וגרנולה, וגם במנטה ריי תמצאו מנה דומה, עם גרנולה תוצרת המקום.

ב-Betacaffe נתנו למנה טוויסט קטן, ומציעים יוגורט, מוזלי עם קוקטוס מיובש, שקדים קלויים וגרעינים, פירות טריים דבש ונענע.

בדלאל מכינים גרנולת דלאל יוגורט צאן, סלט פירות טריים וסירופ ג’ינג’ר רימונים, ובקפה נואר גם כן מגישים יוגורט מחלב צאן, עם פירות טריים, גרנולה תוצרת בית ודבש.

פרנץ’ טוסט

לכאורה מדובר במנה מאוד פשוטה של לחם מטוגן, אבל עם התוספות הנכונות היא הופכת להיות מעדן. אפשר להכין אותה מלוחה או מתוקה.

במאנטה ריי תמצאו מנה של פרנץ טוסט עם קרם פרש וקונפי פירות. ב- Betacaffe קוראים לזה בוקר מתוק, ומוסיפים לפרנץ’ טוסט פירות טריים, וריבה, דבש או סירופ מייפל.

הפרנץ’ טוסט בקפה נואר מוגש עם ריבה תוצרת בית וסירופ מייפל טבעי.

בורקס

אבל לא כזה שקונים קילו ב-30 ₪ במאפיות. מדובר בבורקסים גדולים, מושקעים, המכילים מילויים מגוונים ומעניינים.

בקפה לואיז קוראים לזה בריא-קס, ומכינים מאפה מלוח במילוי גבינות צאן ובקר, עם סלט ירקות וזיתים בצד. בדלאל מקפידים לשמור על המקור עם טוויסט קטן, ובתפריט יש מנה שכוללת בורקס, ביצה קשה, מלפפון חמוץ, סלסה, חריף ויוגורט צאן.

בבראסרי מדובר במאפה בצק עלים עם ביצים עלומות, אספרגוס ורוטב הולנדייז. ובמאנטה ריי מציעים בורקס גבינה וזיתים עם ביצה עלומה וסלט עגבניות.

קרדיט: בכתבה זו שולבו קישורים לאתרי מסעדות בתל אביב באדיבות אתר Rest.co.il
נהנת מפוסט זה?
ספר לנו מה דעתך והשאר תגובה או הרשם לבלוג
וקבל עדכונים במייל על מתכונים חדשים וידיעות אוכל!

תגובות פייסבוק

תגובות

כתוב תגובה

Captcha Captcha Reload

דילוג לתוכן
קראו את הפוסט הקודם:
מסעדת פויקה (Poyke)

פּוֹיְקֵה, סיר הברזל היצוק, שיטת הבישול המסורתית של הדרום אפריקאים והכלי המושלם להכנת תבשילי קדירה בשטח. עבור השף אריאל כהן,...

סגור